3 червня 2021 року українським парламентом ухвалено закон, що зобов'язує міжнародну інтернет-компанію, без реєстрації в країні, працювати зі сплатою податку на додану вартість ПДВ – 20 відсотків. Розраховується виходячи з доходу, який вона отримує надаючи послуги громадянам країни. Кошти інформації називають цей законопроект "податком на гугл". Розглянемо детальніше його особливості.
Новий законопроект – це доповнення до Податкового кодексу, що відноситься до діяльності компаній – нерезидентів, що надають низку послуг у Digital сфері. Сюди відносять: рекламу, постачання відео та аудіо контенту, роботу з програмним забезпеченням, сховищами, обробку фото та ін.
Реєстрація нерезидентів як платників податків відбувається за спрощеною процедурою, для цього продумано роботу спеціального веб-порталу.
Законопроект розроблено з метою наповнення державної скарбниці, яке прийняття забезпечує значні суми на додаток до бюджету.
У законопроект про податок на Google передбачено низку пільг для наступних послуг:
Закон про податок на гугл набув чинності, і вже з 1 січня 2022 року починається звітний (податковий) період.
Для звичайних, вітчизняних користувачів, змін використання мережі та пошуковика Google, немає. Як і раніше, всі можливості – безкоштовні. При цьому експертні комісії говорять про негативні аспекти: держава вкладе величезні суми в організацію роботи сервісу реєстрації податку для нерезидентів. Подібні проекти для України новації. Слід враховувати і позицію незареєстрованих міжнародних компаній, що вже суттєво скорочують списки своїх послуг або ж підвищують вартість для українців, вкладаючи до неї 20% для сплати податку. Фінансові витрати таким чином лягають на плечі звичайних користувачів.