ЗАЛИШИТИ ЗАЯВКУ

Надіслано!

Ми вже біжимо телефонувати вам

Ребрендинг - що це таке простими словами?

Антон Ставицький

28.12.2022

5 хв читання

Що таке ребрендинг: цілі, етапи, приклади1607934550

Кожній компанії, яка хоче вийти на новий рівень, рано чи пізно доводиться проводити ребрендинг. Така процедура корисна не тільки для новачків, але і для бувалих акул бізнесу. Це трудомістка і різнопланова стратегія, що дозволяє підтримувати актуальність бренду. В даному матеріалі ви дізнаєтеся, що представляє собою ребрендинг, його типи, коли і навіщо його застосовують.

Ребрендинг. Що це?

Ребрендинг - спроба підвищити інтерес споживачів. Це комплекс певних дій, спрямовані на зміну і поліпшення бренду. З його допомогою можна утримати лідируючі позиції на ринку і «осучаснити» позиціонування товару. Деякі плутають ребрендинг з рестайлінгом, де відбувається перетворення тільки графічної складової торгової марки. На ділі рестайлінг може бути частиною програми ребрендингу.

Оновлення торгової марки може бути великим або частковим. Великий ребрендинг - повне перетворення компанії і зміна її асортименту. Буває складно дізнатися компанії, які одного разу зважилися на великий ребрендинг. В цьому випадку відбувається зміна назви, дизайну, логотипу, перебудова сайту, відмова від певних продуктів і послуг, поліпшення продукції та ін. Частковий ребрендинг має на увазі собою зміну конкретної частини бренду. Це може бути зміна стилю або асортименту продукції.

Коли слід проводити ребрендинг?

Важливо регулярно стежити за уподобаннями споживачів і вчасно на них реагувати. Також треба аналізувати зміни на ринку і у конкурентів. Якщо цього не робити, навряд чи вдасться домогтися грандіозного успіху.

Проводять ребрендинг в наступних випадках:

  1. Бренд перестав досягати раніше раніше поставлених цілей. Якщо це так, пора терміново щось міняти.
  2. Поява на ринку серйозних конкурентів. Щоб користуватися попитом на ринку, необхідно аналізувати найголовніших конкурентів і чим ви можете відзначитися від них. В цьому випадку слід розробити стратегію з розвитку, щоб не втратити старих покупців і залучити нових.
  3. Зміна потреб вашої цільової аудиторії. Смаки і переваги потенційних клієнтів можуть змінюватися з різних причин. Якщо клієнти втратили інтерес до товарів, які раніше добре продавалися, тоді терміново потрібно робити ребрендинг.
  4. Інфоприводи. Якщо потрібно нагадати про себе споживачам і повернути бувалу популярність назад, можна провести ребрендинг.
  5. Компанія змінює або розширює свою діяльність. У цьому випадку без процедури ребрендингу просто не обійтися, адже нові і постійні клієнти можуть не зрозуміти, в якому напрямку ви почали рухатися. Успішні компанії, які цінують своїх клієнтів і піклуються про них, досить часто впроваджують зміни.
  6. Істотне погіршення репутації компанії.
  7. Вихід на зарубіжні ринки.
  8. Початкове неправильне побудова бренду.
  9. Зміна ЦА.
  10. Юридичні причини.

Ребрендинг. Його завдання і цілі

Ребрендинг дозволяє збільшити зростання ЦА, зробити бренд унікальним. Головне завдання ребрендингу полягає в тому, щоб бренд почав працювати більш ефективно. Ребрендинг корисний у випадках коли потрібно:

  • масштабувати бізнес;
  • збільшити прибуток;
  • зробити образ компанії чи бренду більш сучасним, впізнаваним і неповторним;
  • стати ближче до клієнтів;
  • виділити гідності продукції, сприяти його конкурентоспроможності;
  • залучити нових клієнтів і зацікавити старих.

Бренд - цілісний образ, який повинен викликати певні асоціації і бути зрозумілим для покупців. Це образ компанії, який продається завдяки довірі до нього клієнтів. Навіть якщо кількість продажів вас влаштовує, не варто переставати розвиватися. На ринку не перестають з'являтися нові конкуренти, а якщо ви не будете йти в ногу з часом вони рано чи пізно вас зрушать. Ставтеся до процедури ребрендингу з усією серйозність, і довіртеся професіоналам.

Як проводиться процедура ребрендингу?

Для початку потрібно провести SWOT або аналіз бренду. Якщо дійсно потрібне проведення цієї процедури, дотримуйтесь наступних етапів:

  • Аналіз цільової аудиторії і дослідження сучасного ринку. В першу чергу необхідно вивчити актуальну клієнтську базу і суперників. Аналіз постійних клієнтів дасть зрозуміти, чому покупці вибирають саме вас, що їх відштовхує, їх демографічні характеристики. Розбір конкурентів дозволить зрозуміти на що звернути увагу вам, яких помилок не варто допускати. За допомогою грамотного аудиту вдасться з'ясувати, який тип ребрендингу необхідний саме вашій компанії.
  • Розробка ефективної стратегії. Отримавши всі необхідні дані, починайте складати план по ребрендингу. У ньому повинні бути вказані терміни, заплановані бюджети, етапи змін.
  • Оновлення складових бренду. На цьому етапі відбувається перетворення зовнішнього вигляду компанії.
  • Взаємодія оновленого бренду з ЦА. У самому кінці потрібно втілити результати ребрендингу в життя, ознайомити споживачів з оновленим брендом, привернути їхню увагу. Важливо, щоб продукти з новим і старим оформленням не були на полиці разом. Це може заплутати покупців.
ребрейдинг

Не варто проводити ребрендинг навмання. Поспіх або ігнорування якогось етапу ребрендингу часто призводить до небажаного результату.

Які помилки потрібно уникати

Якщо не хочете зіпсувати бізнес, витратити гроші і час даремно, довіряйте ребрендинг досвідченими фахівцям. Щоб ребрендинг був ефективним, не допускайте таких помилок:

  1. Відсутність глибокого аналізу бренду і конкурентного середовища. Потрібно чітко з'ясувати, які завдання потрібно вирішити, зрозуміти сильні і слабкі сторони конкурентів. Це дозволить зберегти імідж компанії і не злити гроші.
  2. Некоректна постановка мети. Вашої компанії потрібно чітко визначити на чому їй варто робити акцент.
  3. Некоректно впроваджений бренд. Жодна компанія не зможе успішно розвиватися, якщо попередньо була грамотно опрацьована програма впровадження бренду.
  4. Безвідповідальні маркетингові дослідження. Навіть найкращі фахівці не зможуть точно передбачити, як споживачі сприймуть оновлений бренд. Щоб уникнути безлічі помилок, можна провести тестування. Це дозволить зрозуміти реакцію аудиторії.
  5. Недостатнє взаємодія зі співробітниками. Якщо плануються зміни, кожного співробітника компанії потрібно проінформувати.

Приклади ребрендингу

Далеко не у всіх компаній виходить успішний ребрендинг. Найкраще вчитися на прикладах, тому подивіться вдалі і невдалі приклади ребрендингу і зробіть висновки для себе.

  1. Мова піде про бренд Old Spice. Спершу Old Spice виробляв дезодоранти для жінок, але через певну кількість часу відбулася зміна орієнтирів. Аромати бренду асоціювалися з літніми людьми, тому продукцію бренду рідко купувала молодь. Компанія зрозуміла, що пора щось змінювати і розробила ефективну маркетингову стратегію. Їй вдалося підвищити продажі, не змінюючи аромату продукту. Був знятий всього один відеоролик з брутальним засмаглим актором Ісаї Мустафою. Відео зайшло аудиторії, в результаті чого кількість продажів збільшилася.

мужчина на коне

  1. Абсолютно інша історія у бренду Pepsi. Торгова марка витратила $ 1 000 000 на редизайн логотипу, який в результаті виявився провальним. Цієї суми не вистачило на те, щоб купити успіх споживача. Сам логотип практично не змінився. Було злегка змінений нахил накреслення і форма розриву між «синім і червоним». Мабуть маркетологи очікували позитивну реакцію аудиторії. Оновлений логотип швидше нагадував прототип людини з надмірною вагою.
  2. Одного разу компанія Kraft при проведенні ребрендингу допустила грубу помилку. Вона обновила логотип і зробила його громіздким. Погодьтеся, логотипи з перевантаженим дизайном не заходять аудиторії, важко сприймаються і рідко коли запам'ятовуються. Старий логотип був упізнаваним і мав більш простий дизайн.
  3. Раніше у більшості споживачів McDonald's асоціювався з ожирінням. Хоча у деяких думку про цю корпорації так і не змінилося. Одного разу компанія McDonald's провела ребрендинг. Ця мережа фастфуду додала в меню фрукти, салати, а також початку вказувати БЖУ-склад страв. В результаті продажу збільшилися.

мак дональдс

Висновок

Щоб користуватися попитом на ринку і мати велику кількість клієнтів, іноді доводиться вдаватися до процедури ребрендингу. Це досить трудомістка і відповідальна робота. За допомогою ребрендингу можна знайти шлях до вершини успіху, підвищити інтерес постійних покупців і привернути увагу нових потенційних клієнтів. Якщо грамотно підійти до ребрендингу, результат однозначно порадує, але від помилок не застраховані навіть професіонали.

Антон Ставицький

Редактор, Ocean

Популярні статті
Як вибрати хостинг для сайту?
Замовляючи розробку сайту, інтернет магазину або іншого веб-майданчика важливо підібрати хороший...
28-го грудня4 хв читання
Як вибрати хостинг для сайту?1681155036
Що таке SERM?
Замовити послуги serm у сучасних умовах обирає все більше власників бізнесу, від невеликих...
28-го грудня5 хв читання
Що таке SERM?1681155069
Етапи створення сайту
Що таке веб-сайти і як і правильно створити знають фахівці веб-студії Ocean-agency. Від того,...
28-го грудня4 хв читання
Этапы создания сайта1681155118
Що входить до створення сайту під ключ?
Останнім часом у різних напрямках послуг стало популярно додавати до презентації поєднання –...
28-го грудня4 хв читання
Что входит в создание сайта под ключ?1681155165
Що таке лендінг та як його створити?
Багато власників бізнесу, людей пов'язаних з просуванням продукції та просто допитлива частина...
28-го грудня5 хв читання
Что такое лендинг и как его создать?1681155199
Як підвищити відвідуваність інтернет-магазину?
Вкласти гроші у розробку сайту, запустити його – лише часткова робота до успіху...
6-го листопада6 хв читання
Как повысить посещаемость интернет-магазина?1681155263
SEO-тренди у 2022 році
Специалисты Ocean-agency всегда быстро реагируют на все нововведения в продвижение сайтов. В 2022...
6-го листопада5 хв читання
SEO-тренды в 2022 году1681155294
Вибираємо CMS для інтернет-магазину
Cms для інтернет магазину - це двигун, за допомогою якого можна зручно керувати сайтом і...
6-го листопада5 хв читання
Выбираем CMS для интернет-магазина1681155327
На що впливає CTR та як його підвищити?
Якість запуску контекстної реклами показує CTR. Що таке CTR? Це показник клікабельності. За...
6-го листопада5 хв читання
На что влияет CTR и как его повысить?1681155382
Які очікування від SEO та чому вони не виправдовуються?
Власник бізнесу часто стикається з різними варіантами просування. Зрозуміти їх, людина без знань...
6-го листопада5 хв читання
Какие ожидания от SEO и почему они не оправдываются?1681155412