Кожен бізнес прагне до стабільного потоку клієнтів. Недостатньо забезпечити заходи в магазин. Саме від юзабіліті сайту залежить зручність користування майданчиком, час перебування на сторінці, відсоток відмов і т.д. Юзабіліті допомагає утримати відвідувача і спонукати його до придбання товару чи до іншого дії.
Юзабіліті сайту впливає і на позиції в пошуковій видачі. В першу сторінку пошуку потрапляють сайти з продуманою структурою, зрозумілим меню, функціональним і зручним дизайном. Якщо веб-майданчик незручна, користувачі швидко її залишають. Позиції у таких сайтів не найкращі.
Всім користувачам інтернету неможливо догодити, адже у кожного свої переваги. У будь-якому випадку треба дотримуватися стандартів юзабіліті веб-майданчика, що стосуються оформлення, структури та інших моментів. Сюди відносять такі пункти:
В інтернеті досить всякого «сміття» і сторінок з незвичним дизайнерським рішенням, які збивають з пантелику користувача. Користувачам достатньо ознайомитися з сайтом 5-10 секунд, щоб прийняти рішення: залишитися на ньому або пошукати інший.
Ніхто довго не затримується на веб-майданчиках з заплутаною навігацією, незрозумілим інтерфейсом і з дуже яскравим дизайном. Тому дуже важливо попрацювати над поліпшенням юзабіліті, що призведе до поліпшення ефективності роботи сайту та підвищення доходу.
Припустимо, є 2 сайта, які витрачають однаковий бюджет на рекламу, але юзабіліті у них кардинально відрізняються. В цьому випадку величезний потік лояльних покупців буде у того веб-ресурсу, яким зручніше користуватися. Якщо користувачам буде все зрозуміло, у них буде менше виникати питань. В результаті витрати на менеджерів виявляться меншими.
Попрацювавши над юзабіліті веб-ресурсу, ви отримаєте перевагу над конкурентами. Користувачі в будь-якому випадку віддадуть перевагу той сайт, яким користуватися зручніше.
Поліпшення юзабіліті веб-ресурсу - це цілий комплекс заходів. Помилки юзабіліті можуть дорого обійтися. Розглянемо практичні рекомендації, які допоможуть пропрацювати сайт і поліпшити конверсію.
В першу чергу важливо перевірити швидкість завантаження веб-ресурсу. Як відомо, час - гроші. І якщо сайт дуже довго завантажується - користувач швидко покине його і піде шукати майданчики з більш зручним юзабіліті. Йому буде вже не важливо, яке у майданчика візуальне оформлення, меню та інші елементи.
Для оптимізації швидкості завантаження веб-ресурсу можна використовувати, наприклад, Google PageSpeed Insights. До того ж він повністю безкоштовний. Він проаналізує швидкість завантаження, виставить оцінку за 100-бальною шкалою. Також цей сервіс видає поради, які допоможуть усунути помилки.
Зайшовши на веб-ресурс, відразу стає зрозумілим, який це сайт: будівельний, медичний або юридичний. Для кожної тематики сайту підбирається окремий набір фірмових кольорів, створюється логотип та інше.
Не забувайте, що дуже яскраві кольори стомлюють очі, дратують, через що користувачі довго на ньому не залишаються. При розробці конструктивних елементів, заповнення сторінок завжди потрібно враховувати тематику ресурсу. Приклавши старанні зусилля, ваш сайт почне викликати довіру, і користувачі охочіше будуть його вивчати.
Відмовтеся від величезних, неструктурованих текстів. Ні у кого немає бажання читати «простирадло». Щоб користувач не покинув сайт, необхідно зацікавити його. Тобто, привернути увагу помітними заголовками, незвичайними картинками, інфографікою, відеороликами. Головне не використовуйте занадто велика кількість картинок і анімованих елементів. Це навпаки відштовхує.
Приділіть увагу шрифтів і фону. Вони повинні гармонійно виглядати, ідеально доповнювати один одного. Якщо хочеться щось незвичайне - доведеться поекспериментувати, щоб знайти нове рішення.
Перші 1-3 секунд користувачі переглядають веб-ресурс швидким поглядом. За цей час у них створюється перше враження.
На сайті має бути легко орієнтуватися. Якщо ж з перших секунд нічого не зрозуміло, користувач покине сайт і почне заглядати на веб-ресурси конкурентів.
Писати тексти потрібно в першу чергу для людей, а не тільки для пошукових машин. У тексті повинні бути відповіді на питання, які можуть виникнути у людей в процесі покупки. Контент на сайті повинен бути унікальним і корисним. Ніякого копипаста і переспама бути не повинно. Якщо текст написаний заради тексту - користувачі надовго не будуть залишатися на такому сайті.
Завжди звертайтеся до кожного користувача, ненав'язливо пропонуючи йому скористатися послугою або здійснити покупку того чи іншого товару, залишити заявку, зареєструватися або залишити коментар. В результаті у користувачів створюється враження, що про нього пам'ятають і піклуються.
Щоб підвищити рівень довіри користувачів, залиште реальні відгуки покупців. Також важливо відкривати коментарі під статтями, щоб людина розуміла, що на сайті є зворотний зв'язок з користувачами, а компанія допомагає вирішити будь-які питання.
Блоки з відгуками і коментарями підвищують залученість користувача, змушують його повернутися на сайт далеко не один раз.
Трафік зі смартфонів перевалив позначку в 50%. Багато хто здійснює покупки в інтернеті саме зі смартфонів або планшетів. В наші дні адаптивність сайту - це обов'язкова вимога.
Веб-ресурс повинен коректно відображатися на будь-яких екранах. У сайту має бути зрозуміле меню, легко читаються тексти, шрифти. Перевірте чи всі кнопки працюють, не пливе чи дизайн. Не допускайте дрібних елементів на графіку, адже вони можуть псувати вигляд платформи на мобільному.
Далеко не всім відомо, як правильно покращувати юзабіліті веб-майданчика. Часто виходить так, що, роблячи сайт максимально зручним, поведінкові фактори стають тільки гірше.
Важливо врахувати наступні моменти:
Завжди звертайте увагу на перераховані вище моменти і рекомендації. Дрібні деталі теж грають невід'ємну роль для бажаного результату, тому про них не варто забувати. Якщо вам вдасться реалізувати ці пункти, юзабіліті покращиться і майданчик стане набагато зручніше для користувачів. В результаті збільшиться трафік і конверсія користувачів в покупців.